איך לחמם את האצבעות

איך לחמם את האצבעות .חלק גדול מנגני הגיטרה סובלים מתופעה של אצבעות קרות בחורף. כלומר דבר המקשה על נגינה שוטפת . אם אתם חלק מהאנשים שמרגישים בתופעה הזו המאמר הזה בדיוק בשבילכם. כל השיטות הכי נכונות כדי להשאיר לכם את הידיים חמות ונעימות בחורף.אצבעות חמות בחורף זה לא דבר של מה בכך . כלומר חלק גדול מכל נגני הגיטרה שאני מכיר סובלים מתופעה של ידיים קרות בחורף. דבר זה משפיע באופן ישיר על נגינה שוטפת מהירה וזורמת. 

כמו כן אצבעות קרות מפריע לטכניקה הנכונה לצאת מהכוח אל הפועל .אז מה אפשר לעשות ?איך לחמם את האצבעות ? מהי השיטה הכי מומלצת שעובדת הכי מהר ?

ישנם שיטות רבות לחימום האצבעות ,אך לעתים הם לוקחות יותר מידי זמן במאמר שלפניכם נסביר את השילוב המנצח של אצבעות מוכנות לנגינה שוטפת במינימום זמן.

איך לחמם את האצבעות

אז קודם כל רצוי בדרך השלילה להסביר מה לא עובד: לחמם את הידיים מול התנור החשמלי או מזגן החימום או מפזר החום הביתי או כל אמצעי חימום מהסוג הזה לא ממש עוזר היות שאחרי כמה דקות ספורות הידיים חוזרת למצב הקודם . אנחנו צריכים ליצור חימום קבוע יותר שיחזיק מעמד לאורך כמה שעות של ידיים חמות וגם במקרה של הופעה על במה הידיים יישארו חמות לאורך זמן בזמן הנגינה על הגיטרה.

קלאסיות לא מוגבורות

השיטה הכי מוצלחת באיך לחמם את האצבעות

אחת השיטות הכי מוצלחות היא לנגן סולם מז'ורי או מינורי ברצף על כל הגיטרה הלוך ושוב, כלומר להתחיל בסולם דו מז'ור למשל הלוך ושוב ואח"כ סולם דו# מז'ור הלוך ושוב ואח"כ רה וכיו"ב… אך מהנסיון שלי בנגינה בגיטרה גם אחרי נגינה ממושכת של סולמות לא תמיד היד נשארת חמה , אמנם יש שינוי בטכניקה של האצבעות אחרי סולמות הלוך ושוב אך הידיים לא תמיד נשארות חמות ובכך למעשה לא הגענו לתוצאות הכי רצויות שאפשר להגיע .
סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית

חשוב להסביר שכדי להגיע לידיים חמות אנחנו זקוקים לחימום מבית ומחוץ של כפות הידיים. לכן על ידי נגינה של סולמות הצלחנו לפתור את החימום הפנימי של האצבעות אך ללא החימום החיצוני של האצבעות היד עלולה להתקרר מהר מידי ולחזור כמעט לגמרי למצב הקודם. לכן ההמלצה שלי היא לפני שמתחלים לנגן סולמות טכניים עלינו להשרות את הידיים במים חמים עד חמים מאד במשך רבע שעה לפחות ורק אחר כך להמשיך את הסולמות הטכניים בגיטרה . בכך קיבלנו שילוב מושלם של חימום האצבעות מבית ומחוץ דבר המאפשר לשמור על טכניקה טובה ונגינה שוטפת.

דילוג לתוכן