גיטרות קלאסיות

להתרגש מהצליל

להתאהב מהמגע הראשון

כלים בהתאמה אישית

גיטרות קלאסיות במבחר עצום  לכל הרמות ולכל הגילאים. כל הגיטרות שלנו בדגמים בלעדיים שנוצרו מתוך הכרות מעמיקה של הכלי : גיטרה קלאסית  תוך דגש מיוחד על צלילים נקיים ללא זמזומים בכל חלקי הגיטרה, נוחות מרבית הנובעת מצוואר דק ונוח וכן אקשיין נמוך ורמת גימור עוצרת נשימה

גיטרה למתחילים במבצע! קורס אונליין במתנה!

גיטרה למתחילים

קנו מאתנו גיטרה מדהימה למתחילים רק ב 349 ש"ח וקבלו מאתנו קורס ללימודי גיטרה אונליין במתנה!!! למימוש ההטבה
מבצע!

גיטרות קלאסיות נוחות לנגינה

אנחנו מאמינים שהנוחות בזמן הנגינה היא אחד הדברים הכי חשובים בגיטרה. כלומר: כל נגן , בין אם הוא מתחיל או מתקדם מעדיף גיטרה נוחה לנגינה. הנוחות בגיטרה תלויה בעובי הצוואר וכן במרחק המיתרים מלוח האצבעות. מרחק קטן של המיתרים מלוח הסריגים מאפשר לחיצה קטנה לצורך הפקת צלילים נקיים. כמו כן הוא מאוד מסייע להתגבשות הטכנית של אצבעות יד שמאל. זאת אומר שקטעי נגינה מסובכים , הופכים להיות אפשריים בגיטרה נוחה.

אדם מנגן על גיטרה קלאסית העשויה מעץ מלא - כלי-מיתר -חנות כלי נגינה

לצוואר הכלי תפקיד מכריע בנוחות של יד שמאל המנגנת. כלומר : בעוד מרחק המיתרים אחראי על הנוחות של אצבעות יד שמאל,הצוואר אחראי על נוחות פרק היד וכמו כן כף יד שמאל הלוחצת. נוחות מקסימלית תלויה לא רק באצבעות יד שמאל, אלא גם בכף היד וכל פרק היד. בנוסף לנוחות בגיטרה חשוב לשים לב לאיכותו של הצליל של הכלי. חשוב שכל הצלילים לכל אורך ורוחב הגיטרה יהיו נקיים. זאת אומרת צלילים ללא זמזומים. מצד שני גם איכותם של המיתרים משדרגים מאוד את הצלילים של הכלי.

גיטרה קלאסית מעוטרת בגילופי עץ מדהימים

גיטרה מקצועית

בדרך כלל כל נגן גיטרה מתחיל עם גיטרה פשוטה. כלומר: גיטרה קלאסית למתחילים. בגיטרה זו הצליל והנוחות הם לא ערך עליון, בלשון המעטה. אולם לאחר זמן מה, כאשר כל נגן גיטרה התקדם ועלה ברמה הטכנית והמוזיקלית שלו, הוא צריך גיטרה טובה. כלומר : נגן מתקדם מבין שגיטרה פשוטה כבר לא הולמת את הרמה המוזיקלית שלו. הוא מחפש כלי נגינה איכותיים, שייתן מענה הולם לרמה הטכנית בה הוא נמצא. זאת אומרת : נגן מתקדם שמנגן בגיטרה מוזיקה קלאסית או סגנון של פינגרסטייל צריך כלי נגינה נוח עם סאונד נקי. בכי למצוא גיטרה קלאסית מקצועית כזו שתענה לו על כל הדרישות צריך להבין תחילה מה הם הדברים הכי חשובים בבחירת הגיטרה.

הדבר הראשון הוא הצליל או הסאונד של הכלי. החלק החשוב ביותר להשפעת הצליל של הגיטרה היא איכות העצים . כלומר: ישנם כמה סוגי עצים בגיטרה. עצים פשוטים ועצים אקוסטיים. עצים פשוטים הנם עצים שלא מפיקים צלילים עם גוון מיוחד או עומק הרמוני, אלא סתם עצים של נגריה מהם בונים ארונות או שאר רהיטים. לעומת זאת זאת עצים אקוסטיים הנם עצים שמפיקים סאונד עם אופי. כלומר צלילים עם הרמוניה גדולה אשר מתפשטת בתיבת התהודה של הגיטרה. כמו כן צליל עם עומק ועצמה אדירה.

גיטרה קלאסית עם גב וצדדים מהגוני

סוגי העצים של הגיטרה

סוגי העצים בגיטרות קלאסיות איכותיות מתחלקים לכמה חלקים שונים. החלק הקדמי- הטופ של הגיטרה, הגב והצדדים, הצוואר ,לוח האצבעות , והגשר. נתחיל מהחלק הראשון. החלק הקדמי נקרא ה Top של הגיטרה. למעשה סוג העץ של החלק הקדמי הוא החלק שהכי משפיע על הצליל של הגיטרה. כלומר : תיבת התהודה מורכבת מהחלק הקדמי וגם מהחלק האחורי. אולם החלק הקדמי הוא החלק שכולל את החלל של תיבת התהודה. לכן הוא החלק שלמעשה גלי הקול של המיתרים יוצאים ממנו ולחוץ.

בגיטרות קלאסיות איכותיות החלק הקדמי עשוי בדרך כלל מעץ הנקרא: Ceadar– עץ ארז , או מעץ הנקרא Spruce , כלומר עץ אשוחית. גם בעצים אלו ישנם רמות שונות של עצים , כאלו המיוצרים בקנדה או כאלו המיוצרים במזרח הרחוק. לעצים המיוצרים בקנדה ישנה מסורת עתיקת יומין של בניית גיטרות איכותיות. ודבר ידוע הוא שרוב הגיטרות הקלאסיות הטובות בעולם, מיוצרים מעצים תוצרת קנדה.

אדם מנגן על גיטרה הבנויה מעץ אשוח

הגב והצדדים בגיטרות קלאסיות

החלק השני בסוגי העצים בגיטרות קלאסיות הוא הגב והצדדים. בדרך כלל הגב והצדדים בגיטרות איכותיות עשוי מעץ מהגוני – Mahogany או מ Indian Rosewood. עצים אלו ידועים כעצים עם המון עומק וגוון של צליל מיוחד, האופייני לגיטרות טובות. חשוב לציין שבעבר היו מייצרים גיטרות בגב ובצדדים ם עץ הנקרא : Brazilian Rosewood .  עץ זה הוא חלק בלתי נפרד מהגיטרות הקלאסיות הכי טובות בעולם. אולם כיום העץ נמצא בסכנת הכחדה ולכן לא ניתן יותר לשימוש מסחרי. 

הצוואר של הגיטרה עשוי בדרך כלל מעץ מהגוני מלא, ולעומת זאת החלק הקדמי של הצוואר : כלומר לוח הסריגים , וכמו כן הגשר של הגיטרה בנויים מעץ אבוני – Abony Wood  או מ Rosewood. חשוב לציין שלכל אחד מסוגי העצים של הגיטרה , תפקיד שונה , ורק כאשר כולם מתמזגים יחד , נוצר הצליל האיכותי של הגיטרה.

אדם מנגן על גיטרה הבנויה מגב וצדדים מעץ מהגוני

ה Action של הגיטרה ותרומתו לנוחות

אחרי שסקרנו בקצרה את איכות העצים בגיטרה. עלינו להסביר כמה דברים על הנוחות בזמן הנגינה. אחד הדברים הכי משפיעים לנחות הצליל הוא: מרחק המיתרים מלוח הסריגים כלומר: ה Action של הגיטרה. הצליל בגיטרה נוצר על ידי לחיצה חזקה של כריות האצבעות. כלומר: קירוב המיתרים ללוח באמצעות לחיצה של כריות אצבעות יד שמאל. מרחק גדול בין המיתרים ללוח מהווה אתגר לא פשוט לכל נגן גיטרה. כלומר החכמה היא לנגן על הגיטרה לאורך זמן . במקרה כזה של מרחק גדול בין המיתרים ללוח, אצבעות יד שמאל נוטות להתעייף מהר. 

לעומת זאת במרחק קטן של המיתרים מן הלוח אצבעות , היד מצליחה לשרוד הרבה יותר זמן. כלומר: כל קטע מוזיקלי עם טכניקה מורכבת, הופך למשימה אפשרית בגיטרה. חשוב לשים לב שהמרחק לא יהיה קרוב מידי. כלומר: מרחק קטן מידי יכול לייצר צלילים מזמזמים. לכן הדבר צריך להיות מדויק ברמה הכי גבוהה שאפשר. על מנת לאפשר לכל נגני הגיטרות קלאסיות חווית נגינה נעימה.

אדם מנגן על גיטרה הבנויה מגב וצדדים מעץ  פשוט

לסיכום

לסיכום: גיטרה טובה צריכה להיות מורכבת  מעצים טובים. כלומר:  עצים אקוסטיים אשר מפיקים צלילים עמוקים עם הרמוניה מתמשכת. דבר שני: הגיטרה צריכה להיות נוחה לנגן. הנוחות תלויה באקשיין של הגיטרה ובעובי וגם ברוחב הצוואר . דבר שלישי : המיתרים של הגיטרה משפיעים באופן ישיר על הצליל ולכן חשוב שיהיו מיתרים טובים.

ישנם שני סוגים עקרים של מיתרים לגיטרות קלאסיות. מיתרים עם מתח בינוני או מיתרים עם מתח גבוהה. לכל אחד מסוגי המיתרים בגיטרה יש גם יתרון וגם חסרון. למיתרים במתח בינוני הרשה מאוד נעימה, רכה ומלטפת בזמן הנגינה. מצד שני הצליל של המיתרים האלו , או יותר נכון עצמת הצליל שלהם, לא גדולה במיוחד.

לעומת זאת מיתרים עם רמת מתח גבוהה, מפיקים צלילים עם עצמה אדירה. כזו שמרעידה את כל תיבת התהודה של הכלי. הרמוניה גדולה בגיטרה היא לא דבר של מה בכך. כלומר גיטרה קלאסית היא כלי נגינה עם עצמה של צליל חלשה. במיוחד כאשר אנחנו משווים את העצמה של גיטרה לעצמה של שאר כלים אקוסטיים כמו פסנתר או כינור. לכן לחשיבותו של עצמת הצליל בגיטרה תפקיד רציני ביותר. מצד שני למיתרים בעלי רמת מתח גבוהה , הרגשה לא נעימה בזמן הנגינה. כלומר הם די דומים להרגשה של מיתרי פלדה. אי כי לא עד כדי כך.

דבר אחרון: מפתחות הכיוון של הכלי צריכים להיות יציבים ואיכותיים. כל זאת בכדי לאפשר שמירה יציבה על הכיוון של הגיטרה וכן על רמת האינטונציה של הכלי.

אדם מנגן על גיטרה הבנויה מגב וצדדים מעץ  מלא

דילוג לתוכן