אמנות האצבעות

אמנות האצבעות בנגינה בגיטרה דורשת גמישות מהירות ורמת דיוק אבסולוטית. במחקרים חדשים שנעשו נתגלה קשר ישיר בין הטכניקה של נגינה בגיטרה לטכניקה של ספרות סת"ם. מקובל לחשוב, שטכניקת אצבעות הידיים בנגינה בגיטרה מתאימה אך ורק לנגינה בגיטרה.  למרבה ההפתעה,מחקרים אחרונים שנעשו מגלים קשר הדוק בין הטכניקה של נגינה בגיטרה לטכניקת האמנות של ספרות סת"ם. (כתיבת תפילין מזוזות וספרי תורה)

 

למעשה כל גיטריסט מתחיל ומתקדם יודע שאצבעות הידיים צריכות מיומנות עצומה ומרבית. כלומר על מנת לשלוט בגיטרה. מיומנות זו דורשת כמה דברים. גמישות מרבית ביד שמאל, קורדינציה אבסולוטית בין שתי הידיים,מהירות, ומסה כבדה של לחיצה לצורך הפקת צליל נקי.

 כלומר אמנות האצבעות למעשה משתמשת בטכניקה דומה מאד לאמנות הכתיבה בספרות סת"ם. זאת אומרת שגם באמנות זו, סופר הסת"ם משתמש בגמישות מרבית באצבעות הידיים. כלומר בדיוק באותם חלקים בה הגיטריסט פורט על הגיטרה. למשל: מסת הלחיצה על הקולמוס לצורך הכתיבה של הדיו על גבי הקלף דומה בדיוק רב לעצמת הלחיצה של הגיטריסט לצורך הפקת צליל נקי. לעומת זאת מהירות הכתיבה מעידה על רמת האמנות ממש כמו בגיטרה.

טכניקת האצבעות בנגינה בגיטרה

למעשה כמו בכל יצירת אמנות ישנה שאיפה למושלמות, כלומר לקבל יצירה ללא כל טעיות. אך להבדיל בין קודש לחול בכתיבת סת"ם טעות אחת קטנה של הסופר עלולה לפסול את כל העבודה ללא יכולת לתקן מחדש. עובדה זו יוצרת גישה אמנותית שלא מתפשרת על איכות, ומייצרת טכניקה יסודית באצבעות הידיים עם רמת גימור מושלמת. 

בשיחה עם אחד הסופרים המובילים בתחום : עודד דניאלי סופר סת"ם נאמר כי:" אכן כתיבת הסת"ם הנה אמנות קודש. כלומר אמנות הדורשת משמעת עצמית והתקדמות מיום ליום ביסודות הטכניקה שלה. זאת אומרת כמו כל אמן גיטרה השואף להגיע לרמת גימור מושלמת ביצירות שהוא מנגן".

אמנות האצבעות בכתיבה

נקודה נוספת היא: שלכל גיטריסט יש את שיטת הנגינה שלו. כלומר מעשה קיימת טכניקה ייחודית לכל אמן ,ובזה הוא מגיע לתוצאות הטובות ביותר . גם בכתיבת סת"ם לכל סופר סת"ם יש את הטכניקה הייחודית שלו. זאת אומרת טכניקה המאפשרת לו את רמת הכתיבה המושלמת ביותר תוך שימוש בגמישות מרבית ביד הכותבת. כלומר עם רמת המשקל המדויק לצורך השימוש בקולמוס הכתיבה עד ליצירה המושלמת של כתיבת סת"ם.

דילוג לתוכן