גיטרה אקוסטית מעץ מלא

גיטרה אקוסטית מעץ מלא, נחשבת לגיטרה שמפיקה צלילים עמוקים מאוד, עם הרמוניה אדירה. מה עושה את הצלילים כל כך מיוחדים בגיטרה אקוסטית מעץ מלא? וכמו כן מה ההבדל בין גיטרה שבנויה מעצים רגילים, לזאת שבנויה מעצים מלאים? האם כל הגיטרה בנויה מעץ מלא או רק חלק ממנה? כמה השפעה יש לעץ מלא על הצללים של הגיטרה ? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

גיטרה אקוסטית מעץ מלא

עץ מלא הוא עץ שלא שלם . כלומר הוא נשאר שלם, כמו שהוא נוצר ללא שינויים במבנה שלו. למשל אם ניקח חתיכת עץ מהטבע כמו עץ ארז לדוגמה, בעובי מסוים ונבנה ממנה גיטרה, אז יש לנו גיטרה מעץ מלא. אבל באמת העניין הוא הרבה יותר מורכב . למעשה יש גיטרות פשוטות מאוד שבנויות מעצי דיקט למשל. העץ של הגיטרות האלו הוא העץ הכי פשוט שיכול להיות. כלומר לקחנו חתיכת עץ וניסרנו אותה לעשרות חתיכות, כאשר מכל חתיכה אחת בנינו גיטרה.

  איך הצלילים של הגיטרה נוצרים? צלילים נוצרים ע"י גלי הקול שמתפשטים בתיבת התהודה של הגיטרה. חשוב לנו להבין ,שעצים טובים ישפיעו על איכות גלי הקול בתוך תיבת התהודה. לצורך המחשה: תיבת התהודה וסוגי העצים שלה " מבשלים את הצלילים" לפני שהם יוצאים לאוויר העולם. ולכן חומרים טובים כלומר עצים טובים , יפיקו צלילים טובים יותר.

גיטרה אקוסטית מעץ מלא - גיטרה אקוסטית מעץ פשוט

הגיטרה מפיקה צלילים טובים יותר

גיטרה אקוסטית מעץ מלא , תפיק צלילים טובים יותר. עובדה זו נובעת לא רק בגלל העץ המלא, אלא גם בגלל סוג העץ. למעשה ישנם כמה סוגי עצים שונים בגיטרה אקוסטית. כלומר : גיטרה אקוסטית איכותית מורכבת מכמה סוגים שונים של עצים אקוסטיים. כאשר לכל חלק בגיטרה עץ שונה .עצים בגיטרה איכותית, מאפשר את ההפקה המקסימלית של הצלילים בגיטרה וכמו כן של איכות הכלי.גיטרה אקוסטית solid top

סוגי העצים בגיטרה - Solid Top

החלק הקדמי של הגיטרה – הטופ – הוא העץ הכי משפיע על איכות הצלילים בכלי. כתוצאה מכך רוב הגיטרות שבנויות מעץ מלא הן למעשה גיטרות שהחלק הקדמי שלהם נקרא – solid top . ישנם חלקים נוספים שבנוים מעץ מלא כמו למשל הצוואר שבנוי בגיטרות אקוסטיות בדרך כלל מעץ מהגוני מלא. כמו כן לוח הסריגים בנוי בדרך כלל מעץ Rosewood מלא. 

גיטרה אקוסטית מעץ מלא - לוח הסריגים בנוי מעץ Rosewood

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן