גיטרה אקוסטית עם Cut-Way

גיטרה אקוסטית עם Cut-Way מיוחד במינו .אחת השאלות הכי נפוצות של רוב הלקוחות שמגיעים אלינו לחנות כלי נגינה היא: " מה זה ה Cut-Way הזה של הגיטרה האקוסטית הזו?" אז חשבתי שהדרך הטובה ביותר להסביר את הנושא היא להעלות את הפוסט הזה. אחד הגורמים המשמעותיים ביותר ליצירת הצליל האקוסטי של הגיטרה הוא תיבת התהודה. כלומר איכות הצליל של תיבת התהודה תלויה בכמה מרכיבים חשובים. איכות העצים,וטכנולוגית הבניה של הכלי. בגיטרה אקוסטית קיים צורך חשוב להגיע לסריגים הגבוהים. מצד שני בגלל צורתה העגולה של הגיטרה במבנה הרגיל שלה קיימת בעיה רצינית בגישה אל הבתים הגבוהים של הכלי.

גיטרה אקוסטית עם Cut-Way -מיוחד במינו תיבת התהודה:

גיטרה אקוסטית מוגברת מומלצת

כך שלמעשה יד שמאל מתקשה להגיע לבתים הגבוהים של הגיטרה. לצורך כך קיים ברוב הגיטרות האקוסטיות חיתוך, כלומר – Cut-Way בחלק של תיבת התהודה. בכך קיימת אפשרות לגישה מלאה לסריגים הגבוהים של הכלי.

גיטרה אקוסטית עם Cut-Way באה על חשבון העץ:

 אז לכאורה, פתרנו את הבעיה של הגישה בסריגים הגבוהים של הגיטרה האקוסטית. כלומר מצד אחד הרווחנו גישה מלאה לבתים הגבוהים בגיטרה, אך מצד שני הורדנו נתח משמעותי מתיבת התהודה. כתוצאה מכך האקוסטיקה של הגיטרה נפגעה ונחלשה בעצמתה. חשוב לציין שגיטרה אקוסטית היא כלי עם עצמה חלשה יחסית, כלומר ביחס לכלים אקוסטיים כמו צ'לו פסנתר או שאר כלים אקוסטיים שונים.

גיטרה אקוסטית מוגברת

הדבר נובע בעיקר מגודלה הטבעי של הגיטרה ביחס לכלים אחרים וכן מאופן הפקת הצליל . אופן הפקת הצליל בגיטרה אקוסטית הנו גורם משמעותי גם כן לעצמת התהודה. כלומר בנגינה בגיטרה אקוסטית יש שתי אפשרויות פריטה ביד ימין. אפשרות אחת באצבעות היד או במפרט. זאת אומרת שהדבר תלוי בסגנון הנגינה בגיטרה. בשתי צורות אלו הפקת הצליל היא עם עצמה נמוכה יחסית לכלים אחרים. למשל: בכינור אפשר לנגן באולם אקוסטי בפני אלפי אנשים אך בגיטרה הדבר מחייב הגברה.

גיטרה אקוסטית עם Cut-Way - חלק גדול מתיבת התהודה נעלם

למרות שבכינור תיבת התהודה קטנה בהרבה, כלומר ביחס לגיטרה, אך בכל זאת עצמת הפקת הצליל גדולה יותר הודות להפקת הצליל באמצעות הקשת. לעומת זאת בגיטרה תיבת התהודה גדולה יותר אך אופן הפקת הצליל באצבעות יד ימין יוצר הפקת צליל עם עצמה חלשה יותר.

ה Cut-Way המושלם בגיטרה אקוסטית:

לאור כל האמור לעיל יצרנו קאט מיוחד במינו. כלומר הוא שומר על מקסימום תהודה של הגיטרה ובנוסף מאפשר גישה מלאה לסריגים הגבוהים מבלי לפגוע בעצמת הכלי.

דילוג לתוכן