גיטרה קלאסית – איך לבחור נכון

גיטרה קלאסית – איך לבחור נכון גיטרה קלאסית היא אחד הכלים הכי נחשקים שיש בין אם אתם נגנים מתחילים או מתקדמים ישנם כמה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם רוכשים את הגיטרה הקלאסית שלכם במאמר שלפניכם ננסה לעמוד על הדברים הכי חשובים בבחירת הגיטרה הקלאסית שלכם. ישנם שלושה פרמטרים עקרים בבחירת הגיטרה הקלאסית שלכם. זאת אומרת השילוב בין שלושתם יוצר את הגיטרה המושלמת בשבילכם. הדבר הראשן הוא: הצליל . דבר שני :הנוחות . ודבר שלישי הוא : הגודל המתאים.

מאת פיני אלקיים

גיטרה קלאסית - איך לבחור נכון

 

גיטרה קלאסית - איך לבחור נכון

איכות הצלילי של הגיטרה תלויה באיכות העצים של הגיטרה. כלומר: ישנם סוגים רבים של עצים אקוסטיים לגיטרה בחלקיה השונים . כך לדוגמה בגיטרה קלאסית איכותית החלק הקדמי שלה כלומר: הטופ של הגיטרה עשוי מעץ ארז או אשוחית. לעומת זאת הגב והצדדים מרוזווד. לוח הסריגים מעץ אבוני

גיטרה קלאסית - איך לבחור נכון - יד ימין פורטת עם מפרט

הצוואר מעץ מהוגוני. כלומר שילוב העצים משתנה בהתאם לתפקידו בצליל הגיטרה. זאת אומרת: שילוב של כל כך הרבה סוגים של עצים בגיטרה אחת מייצרים את הצליל ואת ההרמוניה הנכונה בכלי.

החלק השני המשמעותי לא פחות  בגיטרה קלאסית הוא הנוחות של הגיטרה. כלומר הנוחות תלויה בעיקר בגוף הכלי וגודלו. זאת אומרת בהתאמה נכונה לגודלו של הנגן. כלומר חשוב שהגיטרה תהיה מותאמת אליך ולא אתה מותאם לגיטרה. בנוסף צוואר הגיטרה הנו גורם מכריע בחשיבותה של הנוחות בגיטרה. חשוב להדגיש שבעבר רוב הגיטרות הקלאסיות היו עם צוואר רחב וגדול, בכדי לאפשר ויברציה נכונה של המיתרים. אך ככל שהצוואר גדול יותר כך לנגן יהיה נוח פחות.

צוואר הגיטרה הוא למעשה החלק הכי חשוב בנוחות של הנגן. כלומר ישנם גדלים שונים בצוואר לגיטרה קלאסית.  החשוב ביותר הוא שהצוואר של הגיטרה יאפשר שליטה טכנית מקסימלית. כלומר שכל קטע מוזיקלי קשה ככל שיהיה ינוגן בקלות יחסית. כמו כן יאפשר הרגשה נוחה ונעימה של הנגן בגיטרה.

הצליל של הגיטרה חייב להיות נקי לחלוטין. כלומר ללא זמזומים בכל חלקי לוח הסריגים. כלומר לאורך ולרוחב וגם מרחק המיתרים מלוח הסריגים גם הוא חייב להיות נמוך בכדי לאפשר מקסימום נוחות לנגן.

לסיכום בבחירת הגיטרה שלכם שימו לב לצליל לנוחות לגודל של הגיטרה. כמו כן לסוג העצים ממנה היא בנויה והכי חשוב נגנו עליה ותרגישו מחוברים.

דילוג לתוכן