מיתרים לכלים אקוסטיים

מיתרים לכלים אקוסטיים הנם נושא מורחב ועמוק. כלומר מקובל לחשוב שיותר קל להבין מה ההבדל בין גיטרה אחת לשנייה, מאשר להבין מה ההבדלים בין מיתרים לגיטרה מסוג אחד למשנהו . חשוב לדעת שמיתרים לגיטרה  משדרגים את הצליל בצורה משמעותית מאד. זאת אומרת שמיתרים טובים לגיטרה קלאסית כמו Savarez למשל יאפשרו צלילים חזקים יותר. כלומר עמוקים יותר עם אינטונציה אבסולוטית שנמשכת לאורך זמן, וגם אורך החיים של המיתרים יהיו ארוכים יותר.

חשיבות המיתרים לכלים אקוסטיים

 ישנם מתחים שונים במיתרים לגיטרה קלאסית. כלומר: מתח גבוהה ומתח בינוני. מתח גבוהה מפיק צליל חזק יותר בגיטרה אך מקשה מבחינה טכנית על הנגן. זאת אומרת שהלחיצות של יד שמאל על הבתים הופכים להיות קשים יותר לביצוע.

לעומת זאת מיתרים עם מתח בינוני, מאפשרים שליטה קלה יותר על המיתרים ומתאמים לנגנים בכל הרמות. אך מצד שני עצמת הצליל של המיתרים תהיה נמוכה יותר.

למעשה לכל נגן העדפות משלו. זאת אומרת שעל נגן נגן להחליט מה הכי נכון בשבילו. האם מיתרים עם עצמה חזקה אך קשים לנגינה, או מיתרים רכים יותר ונעימים יותר, אך עם עצמה חלשה יותר.

מיתרים לכינור

מיתרים לכלים אקוסטיים. כמו בכל כלי אקוסטי גם בכינור למיתרים חשיבות מכרעת. כלומר: מיתרים טובים לכינור יאפשרו שליטה טכנית עם הקשת בצורה קלה, זאת אומרת ללא מאמץ.

כמו כן מיתרים טובים בכינור לא ישמיעו רעשי רקע, אלא יאפשרו הפקה טבעית ומלאה של הצליל. כלומר על הוויברציה של המיתרים. בכינור חשיבות מכרעת על איכות הצליל עומק הצליל וכן עצמת הצליל.

הדבר תלוי בשני גורמים עקרים האחד גשר הכינור. כלומר החלק עליו שוכבים המיתרים, המתיישב ובנוי בצורה מדויקת על הכלי.  גשר הבנוי בצורה נכונה ,מאפשר את העברת הצליל עם הוויברציות הנכונות ביותר. אך דבר נוסף הוא איכות המיתרים בכינור. 

זאת אומרת  עם מיתרים טובים  הצליל של הכינור, יהיה טוב יותר. כמו כן העומק של ההרמוניה וכן הוויברציה של כל התהודה תהיה טובה יותר וגם תאפשר רמה של אינטונציה אבסולוטית. כלומר נוחות מרבית ומקסימום של צליל. לסיכום מיתרים טובים לכנור ישדרגו את הכלי באופן מאד משמעותי.

מיתרים לכלים אקוסטיים

דילוג לתוכן