סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית

סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית. לגיטרה חשמלית סגנון נגינה משלה. כלומר מצד אחד הגיטרה נראית דומה לכל גיטרה, אך מצד שני סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית שונה במהותו. כלומר מאשר סגנון הנגינה בגיטרה קלאסית או אקוסטית. במאמר שלפניכם נעמוד על ההבדלים העקרים בין סגנונות הנגינה השונים בגיטרה חשמלית. כמו כן נסביר על ההבדלים בניהם .אחת השאלות הכי נפוצות שכל נגן גיטרה מתחיל שואל היא : "אם אני יודע לנגן על גיטרה קלאסית. האם זה אומר שאני יודע לנגן על גיטרה חשמלית"? התשובה לשאלה נעוצה בסגנון הנגינה.

כלומר כל דבר שגיטריסט יודע לנגן על גיטרה קלאסית ניתן ברוב המקרים לנגן על גיטרה חשמלית. אך השאלה היא: למה זה לא נשמע או מרגיש אותו הדבר.? בכדי להבין את התשובה לשאלה עלינו לעמוד על ההבדלים בין סוגי הגיטרות השונות. כלומר לגיטרה קלאסית יש מיתרי ניילון . כמו כן  צוואר רחב באופן יחסי. כמו כן סוגי עצים שונים המפיקים אקוסטיקה טבעית של הכלי. לעומת זאת לגיטרה חשמלית, מיתרי פלדה. כמו כן צוואר דק יחסית .  זאת אומרת שרוב הצליל של הגיטרה מופק באמצעות חיבור להגברה. כלומר לא על ידי הצליל הטבעי של הגיטרה.

ההבדלים המהותיים בין גיטרה קלאסית לגיטרה חשמלית, נועדו לאפשר לכל כלי להפיק את הטכניקה המתאימה ביותר. כלומר להתאים לסגנון המוזיקה הנכון ביותר לכלי. זאת אומרת מוזיקה קלאסית תשמע הכי נכון בגיטרה קלאסית, ומוזיקת רוק כבד תשמע הכי נכון בגיטרה חשמלית.

סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית

סגנון הנגינה בגיטרה חשמלית - הטכניקה

לגיטרה חשמלית כאמור טכניקה בלעדית משלה. כלומר כל דבר שננגן בגיטרה חשמלית, ישמע שונה במהותו משאר הגיטרות. נגינת האקורדים בגיטרה חשמלית ברוב המקרים, שונה במהותה מנגינת האקורדים בגיטרה קלאסית או אקוסטית. מבנה האקורדים בגיטרה חשמלית, ההיפוכים של האקורדים וגם סוגי הפריטות,  שונים במהותם. כך שלמשל נגינת ארפג'ו בגיטרה חשמלית שונה לגמרי מנגינת ארפג'ו בגיטרה קלאסית. זאת אומרת הן מבחינה טכנית בה בגיטרה קלאסית אנו משתמשים באצבעות יד ימין ,והן מבחינה מוזקאלית במבנה הארפג'ו.  

נגינת סולו בגיטרה חשמלית

אחד הסגנונות הכי בולטים בגיטרה חשמלית היא נגינת סולו. נגינת הסולו בגיטרה חשמלית מלווה בדרך כלל בשימוש נרחב באפקטים ובטכניקות שונות. כלומר טכניקות כמו בנדים או המר ופול . תצורות אלו של טכניקה לא ניתנים לשימוש בגיטרה קלאסית . בנוסף השימוש ביד ימין בגיטרה חשמלית יהיה בדרך כלל באמצעות מפרט, בניגוד לגיטרה קלאסית בה השימוש יהיה בדרך כלל באצבעות יד ימין.

לסיכום

גיטרה חשמלית היא כלי שונה במהות משאר הגיטרות שיש. כלומר הן מבחינה טכנית והן מבחינת סגנונות המוזיקה השונים. גיטריסט שיודע לנגן אפילו שנים ארוכות על גיטרה קלאסית לא יוכל למצוא את עצמו מנגן על גיטרה חשמלית. היופי המדהים בכלי הזה שנקרא גיטרה הוא שלכל גיטרה יש את הסגנון משלה והטכניקה הבלעדית שלה .

דילוג לתוכן