סוגי העצים בגיטרה קלאסית

סוגי העצים בגיטרה קלאסית הם הגורם הכי משפיע על הצליל של הגיטרה. כלומר ישנם סוגי גיטרות רבים, וגם סוגים שונים של עצים בגיטרה אחת ולכל אחד מהם תפקיד שונה. זאת אומרת בכדי לקבל צליל טוב בגיטרה, חייבים את כל המורכבות של העצים האלו בגיטרה אחת. לגיטרה קלאסית סוגים שונים של עצים. כלומר עצים המתחלקים לכמה חלקים בבניית הגיטרה. הטופ- החלק הקדמי של הגיטרה,הגב והצדדים, הצוואר ולוח הסריגים.  כלומר לכל אחד מהם סוגים שונים של עצים.

נתחיל מעובדה חשובה שבגיטרות קלאסיות איכותיות העצים הנם עצים אקוסטיים. לעומת זאת ,בגיטרות פשוטות למתחילים הגיטרות עשויות מעצים שאינם אקוסטיים. זאת אומרת עצים הכי פשוטים שיש -כלומר דיקטים. גם בעצים האקוסטיים ישנם דרגות שונות של עצים. עם עצים איכותיים יותר , בסוגי גיטרות שונים, הצליל של הגיטרה ובעיקר ההרמוניה של הכלי תהיה טובה יותר.

סוגי העצים בגיטרה קלאסית - - סוגי גיטרות 

סוגי העצים בגיטרה קלאסית - סוגי גיטרות שונים

לדוגמה בגיטרה קלאסית טובה הטופ של הגיטרה יהיה מעץ Cedar. כלומר – עץ ארז.  אפשרות נוספת היא מעץ Spruce, כלומר עץ אשוח . לעץ הארז גוון עמוק ולעץ האשוח גוון בהיר לטעמו המוזיקלי של הנגן. הגב והצדדים בגיטרות קלאסיות איכותיות יכול להיות מעץ Indian Rosewoode. כלומר גם הוא בעל גוון עמוק. דבר נוסף העץ יכול להיות מעץ Mahogany. כלומר עץ בעל גוון של צליל בהיר יותר. צוואר הגיטרה יכול להיות גם כן מעץ Mahogany. לעומת זאת לוח הסריגים יכול להיות מעץ Abony –  עץ חזק במיוחד השומר על יציבות הצוואר. דבר נוסף העץ בעל עמידה איתנה בתנאי מזג האוויר השונים.

החלק המכריע ביותר בצליל של הגיטרה הוא החלק הקדמי. כלומר הוא המשפיע העיקרי על התהודה של הגיטרה. כלומר: בזמן הנגינה בגיטרה נשלחים גלי קול אל תוך תיבת התהודה ובמהירות הקול מתפשטים בחלל הכלי ויוצאים דרך תיבת התהודה. המפגש של גלי הקול עם החלק הקדמי של הגיטרה – הטופ הוא התוצאה הסופית לאחר שהתפשט בתיבה התהודה ועבר את תהליך העיבוד של הצליל. בנוסף היות שתיבת התהודה נמצאת בחלק הקדמי של הגיטרה, כל הצלילים של הגיטרה יוצאים דרך תיבת התהודה. לכן הצלילים באים במגע ישיר לפני היציאה אל חלל החדר דרך החלק הקדמי של הגיטרה.

גיטרה קלאסית מומלצת

הגב והצדדים של הגיטרה שייכים יותר להרמוניה של הכלי. כלומר בזמן הפקת הצליל בגיטרה, גלי הקול מתפשטים בחלל הכלי היינו בתיבת התהודה. כלומר לפני שיוצאים לחלל, הם עוברים תהליך של עבוד הצליל באמצעות המגע שלהם עם העצים של הגיטרה. הגב והצדדים של הגיטרה הנם העצים של עומק תיבת התהודה. לכן העצים אחראים על תהליך העיבוד של הצליל לפני שמתפשט לחלל העולם.

דילוג לתוכן