גיטרה אקוסטית או גיטרה קלאסית

גיטרה אקוסטית או גיטרה קלאסית היא אחת השאלות שכל נגני הגיטרה מתחילים שואלים את עצמם. כלומר השאלה היא: באיזה גיטרה כדאי להתחיל לנגן האם גיטרה אקוסטית היא הגיטרה הנכונה. או אולי גיטרה קלאסית ?. דבר נוסף גם נגני גיטרה קלאסית מתקדמים שואלים האם כדאי לעבור לגיטרה אקוסטית ?. ישנם הרבה הבדלים מהותיים בין שתי הגיטרות האלו זאת אומרת : גודל הכלים, מיתרי הגיטרות, סגנונות הנגינה, ועוד הבדלים שונים. במאמר שלפניכם נסביר את ההבדלים בין שתי סוגי הגיטרות וגם נעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשבילכם.

בחירת הגיטרה היא צעד משמעותי בעולמו של כל נגן מתחיל. כלומר: סגנונות הנגינה, הטכניקה, צורת הצליל, והאופי שלו ,וגם נוחות הנגינה. כולם תלויים בסוג הגיטרה. זאת אומרת שבחירה של גיטרה אקוסטית לא תאפשר נגינה של מוזיקה קלאסית , או מוזיקה ספרדית או נגינת פלמנקו .

המיתרים בגיטרה אקוסטית או גיטרה קלאסית

אחד ההבדלים הכי מהותיים בין גיטרה לגיטרה  הם סוג המיתרים. כלומר לגיטרה אקוסטית מיתרי פלדה . מיתרים אלו מצד אחד מפיקים צלל ייחודי עם גוון מתכתי מקסים שאופייני רק לגיטרה אקוסטית. אך מצד שני מיתרי פלדה מאוד קשים ללחיצה בעיקר ביד שמאל ומרגישים כמו תחושה של סכינים בידיים .כלומר הדבר כואב עד כואב מאוד, במיוחד בשלבים של ההתחלה בהם כריות האצבעות טרם התרגלו למגע של המיתרים. תחושה זו חולפת עם הזמן, אך תמיד מהווה אתגר כלומר עומס ולחץ על האצבעות.

גיטרה אקוסטית או גיטרה קלאסית - מיתרי פלדה

לעומת זאת מיתרים לגיטרה קלאסית עשויים מניילון. כלומר הם מרגישים הרבה יותר נעימים ללחיצה בשתי הידיים. זאת אומרת בעיקר ביד שמאל. התחושה גם היא כואבת בהתחלה וגם היא צריכה זמן של הסתגלות לכריות האצבעות. אך במשך הזמן הכאבים פוחתים לגמרי ואפילו נעלמים. ולכן הנגינה בגיטרה קלאסית בזכות מיתרי הניילון הופכים לחוויה נעימה ומאפשרים שליטה טכנית מהירה. 

 המלצה

המלצה שלי לכל הנגנים המתחילים או המתלבטים באיזה גיטרה לבחור? היא דווקא בגיטרה קלאסית. כלומר בזכות מיתרי הניילון שלה יהיה הרבה יותר קל לכל נגן גיטרה להתקדם. כלומר להכיר את הכלי הצעד הראשון לעניות דעתי הוא דווקא גיטרה קלאסית .ייתכן בהמשך לעבור לגיטרה אקוסטית עם מיתרי פלדה.

גיטרה קלאסית - מיתרי ניילון

גורם נוסף המשפיע על נוחות הנגינה, כלומר על תהליך ההתקדמות של כל נגן ונגן כולל אופן ההרמוניה והצליל, הוא גודל הגיטרה. זאת אומרת גיטרות קלאסיות קטנות בגודלן מגיטרות אקוסטיות. כך למשל גיטרה קלאסית תהיה בגדלים של "40 או "39 לעומת זאת גיטרות אקוסטיות יהיו בגדלים של "40 עד "42. ההבדלים בגדלים משפיעים על השליטה בגיטרה על עומק האקוסטיקה וכמובן על חווית הנגינה. חשוב לציין שלאנשים בעלי גוף ממוצע יתאימו גיטרות קטנות יותר, ולאנשים בעלי גוף גדול יחסית יתאימו גיטרות גדולות יותר.

גיטרה קלאסית בגודל

סגנונות הנגינה בגיטרה 

מעבר לכל ההבדלים שציונו למעלה ישנם הבדלים נוספים  והם סגנונות הנגינה. : בגיטרה קלאסית כשמה כן היא. כלומר ניתן לנגן מוזיקה קלאסית ומוזיקה ספרדית כמו פלמנקו . דבר נוסף הוא ליווי, כלומר אקורדים ופינגרסטייל. הסגנון העיקרי הוא קלאסי או ספרדי. לעומת זאת בגיטרה אקוסטית, סגנון הנגינה יהי שונה כלומר שלא ניתן לנגן מוזיקה קלאסית על גיטרה אקוסטית או חשמלית. זאת אומרת בגיטרה אקוסטית ניתן לנגן בעיקר ליווי בכל סגנונות המוזיקה השונים . קטעי סולו וכן פינגרסטייל .כיום מקובל בעולם המוזיקה שכל זמר מלווה את עצמו בגיטרה אקוסטית ברוב המקרים.

גוון הצלילי בגיטרה אקוסטית או קלאסית

בגלל מיתרי הפלדה לגיטרה אקוסטית גוון מתכתי מדהים. ישנם גיטרות מיוחדות כמו taylor guitars הנחשבות לגיטרות עם גוון ייחודי משלהם. ובאמת מועדפות על רוב נגני הגיטרה האקוסטית בעולם . לעומת זאת בגיטרה קלאסית מיתרי הניילון בשילוב עם העצים של הגיטרה יפיקו צליל חם עם גוון רך עמוק ומלטף. כלומר גוון השונה במהותו מהצלילים של גיטרה אקוסטית. 

סוגי העצים בגיטרה קלאסית ואקוסטית

סוגי העצים בגיטרות משפיעים על גוון הצלילים בשילוב עם סוגי המיתרים השונים . כלומר בגיטרה אקוסטית סוגי העצים הכי נפוצים הם Spruce בחלק הקדמי של הגיטרה ,הנקרא טופ. וכן עץ מהגוני בגב ובצדדים. לכל עץ בגיטרה גוון משלו לפי העדפתו של הנגן . לסיכום שילוב העצים בגיטרה עם המיתרים השונים הם הגורם המכריע לתוצאה של הצלילי . מיתרי פלדה קשים לנגינה אך מפיקים צלילים מתכתיים עם גוון נהדר. לעומת זאת מיתרי הניילון יתנו גוון חם רך ונעים למגע ונגינה. לכל גיטרה עולם משלה ולפי הצרכים המוזיקליים וסגנונן הנגינה המועדף כך תבחרו את הגיטרה שלכם.

גיטרה אקוסטית מוגברת - Smiger LG-09 - פי התהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן