סט אפ לגיטרה אקוסטית

סט אפ לגיטרה אקוסטית – הוא ביטוי לטיפול רחב היקף בגיטרה שלכם. כמו כל כלי מכני גם הגיטרה נשחקת במהלך הנגינה ולכן כל גיטרה דורשת טיפול אחת לשנה בכדי לאזן אותה ולהביא אותה למצב המקסימלי שלה הן מבחינת נוחות והן מבחינת הסאונד והאינטונציה שלה הגיטרה. ישנם מספר גורמים המביאים לשינוי הגיטרה מבחינת היציבות שלה: תנאי הלחות ומזג האוויר להן נחשפת הגיטרה, נגינה מסיבית השוחקת את הסריגים , וכמובן תהליך ההחלדה של המיתרים, במאמר שלפניכם נסקור בקצרה את הנקודות העיקריות הנדרשות בכל טיפול תחזוקה של הגיטרה.

מאת פיני אלקיים

סט אפ לגיטרה אקוסטית - צלילים נקיים

אחד הגורמים החשובים ביותר בסט אפ לגיטרה משפיעים על יציבות הצליל והנוחות של הגיטרה הוא צוואר הגיטרה. כמו כן לוח המפתחות. למעשה צוואר הגיטרה הוא החלק הכי שימושי בזמן הנגינה ומכאן נובעת חשיבותו. צוואר הגיטרה חייב להיות מכופף באמצעיתו,כלומר דבר זה מאפשר צלילים נקיים ולא מזמזמים. את כיוון הצוואר ניתן לכוון באמצעות הטראס רוד –  כלומר דבר המאפשר קיעור או קימור של הצוואר במידת הצורך ולהתאמתו של כל נגן.

כידוע הגיטרה חשופה לתנאי הלחות ומזג האוויר. כלומר צוואר הגיטרה עלול לשנות את הכיוון המדויק שלו. לכן אחת לכמה זמן צריך לבדוק את מרחק המיתרים מלוח הסריגים ולראות אם הם אכן נמצאים במקום הנכון המאפשר נוחות וצליל נקי.

סט אפ לגיטרה אקוסטית - מרחק המיתרים מלוח הסריגים

למרחק המיתרים מלוח הסריגים כלומר – האקשיין של הגיטרה ישנו חשיבות מכרעת לגבי נוחות הנגינה ונקיות הצליל. במהלך הסט אפ לגיטרה עלינו להגיע למינימום מרחק עם מקסימום צליל. כלומר מיתרים מרוחקים  מלוח הסריגים מהווים קושי בזמן הנגינה על הגיטרה. אך מאידך הצליל הרבה יותר נקי וברור עם הרמוניה טובה. כלומר דווקא עם מיתרים באקשיין גבוהה. בתהליך הטיפול בגיטרה עלינו להגיע למרחק הטוב ביותר.  כלומר : מקסימום נוחות עם מקסימום צליל נקי.

סט אפ לגיטרה אקוסטית - לוח הסריגים

אחד הגורמים להתייבשות לוח הסריגים הוא אוויר יבש. כלומר העץ של לוח הסריגים חייב להיות לח במידה הנכונה. זאת אומרת בכך מאפשר שליטה טכנית חלקה ביד שמאל במיוחד מעברים קלים וחלקים.

בזמן ה סט אפ לגיטרה אקוסטית יש ראשית לנקות את לוח הסריגים מכל  שאריות הלכלוך והשומנים המצטברים בזמן הנגינה  ואחר כך ניתן למרוח ביסודיות שמן לימוני על לוח סריגים עד להגעה של עץ רך ונעים למגע.

סט אפ לגיטרה אקוסטית - האקשיין

סט אפ לגיטרה אקוסטית - האקשיין

כיוון הטראס רוד משפיע בעיקר על הבתים האמצעיים של הגיטרה.  כלומר בכדי להגיע לאקשיין נכון עלינו, לטפל גם בשאר הבתים של הכלי כך שלמעשה לא ישאר בית אחד לכל אורך ורוחב הגיטרה שאינו ממוקם באקשיין המדויק ביותר.

עלינו למקם את הנט של הגיטרה בגובה המדויק על מנת ליצור איזון בבתים הראשונים .  כמו כן עלינו למקם את הגובה המדויק של הגשר או האוכף בגיטרה על מנת ליצור איזון נכון בבתים הגבוהים של הכלי תוך התחשבות בנוחות מקסימלית מחד וצליל נקי מאידך.

דילוג לתוכן