סט אפ לגיטרה

 סט אפ לגיטרה הוא למעשה טיפול רב היקפי בגיטרה. כלומר ישנם המון חלקים שמתבלים בגיטרה כמו מיתרים , סריגים,מפתחות כיוון ועוד. בנוסף ישנם חלקים מהעץ שמתייבשים. מהו סט אפ לגיטרה ? מה ההבדל בין סטאפ לגיטרה קלאסית לבין סטאפ לגיטרה אקוסטית או חשמלית ובס. מה כולל ה סאטפ בגיטרה ואחת לכמה זמן מומלץ לעשות סטאפ ? את כל התשובות תמצאו במאמר שלפניכם. כמו כל כלי נגינה מכני גם הגיטרה נשחקת במשך הזמן. לכן בכדי לשמור על כלי מאוזן מכל הבחינות, מומלץ אחת לשנה לעשות טיפול רב היקפי לגיטרה.

סט אפ לגיטרה - טיפול רב היקפי

 באופן כללי הטיפול בגיטרה, כלומר : ה סטאפ לגיטרה, אמור להביא אותה למצב האידאלי שלה. כלומר: שהכלי יעבוד הכי טוב שאפשר.  נתחיל עם הנוחות: כידוע ככל שיותר נוח לנו בתור נגנים, כך אנו מגיעים לתוצאות טובות יותר. הנוחות משתנה בין סוגי הגיטרות השונות אך מכנה משותף לכולם הוא אקשין נמוך.

סט אפ לגיטרה - מרחק המיתרים מלוח הסריגים

סטאפ לגיטרה נכון מאפשר נוחות

אקשין בגיטרה הוא מרחק המיתרים מלוח הסריגים. מרחק קטן יותר מאפשר לנגן נוחות . אך מצד שני אקשין נמוך מידי מאפשר צלילים מזמזמים .  הדבר החשוב בסידור האקשין במשך הסטאפ לגיטרה הוא ליצור מצד אחד מקסימום נוחות במינימום של מרחק המיתרים מלוח הסריגים. אך לא על חשבון איכות ונקיות הצלילים.

סטאפ לגיטרה אקוסטית - מרחק המיתרים מלוח הסריגים - האקשין של גיטרה

סט אפ לגיטרה חשמלית - איך מכוונים את האקשין?

כיוון האקשין תלוי בכמה גורמים שונים ומשתנה בין סוגי הגיטרות השונות. צוואר הגיטרה, הנט האוכף והסריגים. כלומר בכדי ליצור את הכיוון הנכון בכל גיטרה חייב להיות איזון בין כל הגורמים הנ"ל. כך שלמעשה הגבהים הנכונים בין כולם יוצרים את האקשין הנכון בכל חלקי הגיטרה.

בגיטרה אקוסטית וחשמלית למשל צוואר הגיטרה ניתן לכיוון באמצעות ה  Trus Rod . כיוון זה מאפשר ליצור את הקימור הנכון והמדויק ביותר הנחוץ לצוואר הגיטרה בעיקר בבתים האמצעיים של הכלי.

סט אפ לגיטרה חשמלית - הברגים לכיוון האינטונציה בגיטרה חשמלית

סטאפ - האינטונציה של הגיטרה

האינטונציה של הגיטרה היא הכיוון האבסולוטי של הצלילים בכל חלקי הגיטרה . כך למשל הצליל מי של הגיטרה צריך להישמע מדויק באופן אבסולוטי בכל האוקטבות האפשריות בגיטרה. כמו כן שאר הצלילים האחרים בכלי. זאת אומרת , עם אינטונציה אבסולוטית הגיטרה תשמע מכוונת לכל אורך לוח הסריגים .

סאטפ - הברגים לכיוון האינטונציה

כיוון האינטונציה הוא אחד הדברים הכי חשובים בסט אפ לגיטרה וגם הוא משתנה בהתאם לסוגי הגיטרות השונות. כך למשל שבגיטרה חשמלית ניתן לכוון את האינטונציה באמצעות הברגים האנכיים כמו בתמונה למעלה, ובגיטרה קלאסית ואקוסטית הדבר תלוי בעיקר בכיוון האוכף והנט.

דילוג לתוכן