גיטרה לילדים מומלצת

גיטרה לילדים מומלצת היא דבר נפוץ מאד בתקופה האחרונה. יותר ויותר ילדים נחשפים לכלי המדהים הזה וכבר בגילאים צעירים מתחילים לנגן על גיטרה קלאסית לילדים.  מה באמת חשוב בבחירת גיטרה לילידים קטנים? ובנוסף איך ניתן לבחור את הגודל המתאים ביותר לילד המנגן? . האם הצבע של הגיטרה קשור לאיכות של הצליל? ועוד שאלה: איך שמים לב לנוחות הילד בזמן הנגינה ? . מה ההבדל בין גיטרה אקוסטית לילדים לבין גיטרה חשמלית לילדים? . במאמר שלפניכם תוכלו למצוא תשובות לכל השאלות. וכדאי שתקראו אותו לפני שאתם בוחרים גיטרה לילד שלכם.

מאת פיני אלקיים - מנהל החנות כלי מיתר

גיטרה לילדים מומלצת - גודל הכלי

דבר ראשון, בבחירת גיטרה לילדים חשוב מאוד, לבחור את הגודל המדויק של הכלי. ישנם שני גדלים שמתאימים לילדים : גיטרה בגודל חצי כלומר : גיטרה קטנה ביחס של חצי  לגיטרה רגילה- ארבעה רבעים. דבר נוסף היא גיטרה בגודל של  שלושה רבעים. כלומר מצד אחד קטנה בהשוואה לגיטרה רגילה, מצד שני גדולה בהשוואה לגיטרה קטנה בגודל חצי. גודל זה הוא הגודל האמצעי.
חשוב מאוד לא להתבלבל בין יוקולילי לגיטרה לילדים

גיטרה לילדים מומלצת - גיטרה אקוסטית לילדים

 לעומת זאת ליוקלילי ישנם רק ארבעה מיתרים. בהשוואה
לגיטרה לילדים אשר יש לה שישה מיתרים. בנוסף לזאת גודלה של הגיטרה הקטנה ביותר,תהיה גדולה באופן משמעותי מאשר הגודל של יוקלילי.

כמו כן צורת הנגינה וכיוון המיתרים,שונים בין גיטרה ליוקלילי. דבר נוסף הוא: סגנונות הנגינה גם כן שונים זה מזה. לאחר שהבנו את ההבדלים ביניהם ,עכשיו עלינו להבין איך לבחור את הגודל הנכון של גיטרה לילדים מומלצת. ישנה גיטרה חשמלית לילדים, המותאמת בדיוק לגודלו של הילד. כמו כן ישנה גיטרה קטנה לילדים, כלומר גיטרה בגודל של רבע, זאת אומרת רבע מגודלה של גיטרה רגילה.

גיטרה לילדים קטנים - נוחות הצוואר

חשוב מאוד שלילד המנגן יהיה מאוד נוח בזמן הנגינה. בנוסף לזאת חשוב מאוד שהילד יקיף את הגיטרה וכל זאת  ללא מתיחות בגב התחתון. מצד שני צריך לשים לב  שהגיטרה לא תהיה גדולה מידי ביחס לגודלו של הילד. דבר נוסף צריך לשים דגש גם על גודל כף יד שמאל של הילד. חשוב מאוד שתוכל להקיף בקלות את צוואר הגיטרה עם מעט רווח בין ההיקף לבין לוח הסריגים.

לסיכום: גודל הגיטרה צריך להיות מותאם לגוף הילד באופן שהנגן יקיף את הגיטרה בשתי הידיים.  דבר שני חשוב שהילד ירגיש נוח בזמן הנגינה. וכל זאת  ללא מתחיות בחלקו של הגב התחתון.  כמו כן שגודלם של הידיים המנגנות על הגיטרה בעיקר יד שמאל, היד  שמשתמשת בלוח הסריגים של הגיטרה, תאפשר להקיף את הגיטרה.

גיטרה לילדים מומלצת - גיטרה קלאסית לילדים עם צוואר דק ונוח

גיטרה קלאסית לילדים - מרחק המיתרים מלוח הסריגים

אחד הדברים החשובים ביותר להפקת צלילים נקיים על גיטרה ובמיוחד שמדובר בגיטרה המיועדת לנגנים צעירים ומתחילים הוא מרחק המיתרים מלוח הסריגים המכונה האקשיין של הכלי. ככל שהמיתרים יהיו קרובים יותר ללוח הסריגים כך יתאפשר להפיק צלילים בקלות. בנוסך לזאת הקלות תהיה משמעותית ללא לחיצה חזקה מידי.  לחיצה חזקה כידוע מעייפת את האצבעות, בעיקר בזמן לחיצה ממושכת.

מצד שני מרחק נמוך מידי, יכול לגרום לצלילים לזמזם ולא להשמיע צליל צלול וברור. לכן הבחירה הנכונה היא שמרחק המיתרים מלוח הסריגים יהיה נמוך כמה שניתן עד לקבלת התוצאה של צלילים נקיים וברורים. תהליך למידה עם גיטרה במרחק מיתרים נוח תאפשר התקדמות מהירה של הילד ללא תסכולים וללא מאמץ מיותר.

גיטרה לילדים קטנים - מרחק המיתרים מלוח הסריגים בגיטרה

מבצע! גיטרה לילדים מפיקה צלילים מדהימים!

+12 שיעורי נגינה אונליין +3 מפרטים במתנה!
רק ב ₪299

משלוחים מהירים לכל הארץ!!!

גיטרה אקוסטית  - סוגי העצים 

לסוגי העצים בגיטרה קטנה יש השפעה אדירה על אופן הצליל וכמו כן על  איכותו של הצליל. ישנם עצים אקוסטיים לגיטרה. כלומר: עצים עם אקוסטיקה טובה משפיעים על כך הגיטרה תצלצל טוב יותר. אך מצד שני עצים איכותיים מעלים את רמת המחיר של הגיטרה, וכשמדובר בילידים לא תמיד ההורים מוכנים להשקיע היות שהילד יגדל ובסופו של דבר גודל הגיטרה כבר לא יתאים לו.

לכן ההמלצה שלי היא להתפשר על איכות העצים בגיטרה אך לא להתפשר על הנוחות על צליל ועל הגודל של הגיטרה

 כאשר אנחנו בוחרים גיטרה לילדים קטנים, חשוב לנו לשים דגש על איכות הצלילים בגיטרה. חשוב מאוד שכל הצלילים יהיו נקיים ללא זמזומים. כמו כן הפקת הצלילים בגיטרה תהיה נכונה רק כאשר המיתרים יהיו קרובים  ללוח הסריגים.  וכל זאת על מנת לאפשר לחיצה רכה וקרובה של אצבעות יד שמאל . מומלץ להתחיל עם גיטרה קלאסית לילדים, ולא להתחיל עם גיטרה אקוסטית לילדים, או עם גיטרה חשמלית לילדים. כל זאת בגלל העובדה שלגיטרה קלאסית יש מיתרי ניילון . מיתרים אלו נוחים לנגינה ומאפשרים התקדמות נכונה של הילד.

גיטרה חשמלית לילדים

 דבר נוסף: צריך שגודל הגיטרה יהיה מותאם כמו כפפה ליד של הילד. וכמובן שתמצא חן בעיני הילד גם מבחינת הצבע של הגיטרה.

גיטרות לילדים - בחירה נכונה

אחת השאלות הכי נפוצות בזמן רכישת גיטרות לילדים היא: האם כדאי להשקיע בגיטרה טובה? . כלומר: רובם של ההורים מאוד סקפטיים ביחס לרמה של הגיטרה אותה הם רוכשים לילד. זאת אומרת שרוב ההורים מעדיפים ללכת על הגיטרות לילדים הכי זולות שיש. אחת הטענות בנושא זה היא: חוסר הוודאות לגבי ההשקעה של הילד. כלומר: ההורים לא בטוחים שהילד או הילדה אכן ישקיעו בלימודי הגיטרה. כתוצאה מכך רובם מעדיפים ללכת על הגיטרות לילדים הכי זולות שיש. 

חשוב להבין שגיטרה זולה היא בדרך כלל גיטרה לא איכותית במיוחד. כלומר: רמת הצלילים שלה נמוכה. זאת אומרת שהילד המנגן הצעיר, יתקל בצלילים לא נקיים. הילד או ההורים לא יבינו שצלילים לא נקיים , או צלילים מזמזמים היא תוצאה של הגיטרה. למעשה רוב ההורים חושבים שהילד הוא זה שלא יודע להפיק צלילים נקיים.  בעיה נוספת בגיטרה הכי זולה שיש היא רמת הנוחות של הכלי. כלומר: כמה זמן לוקח לידיים להתעייף בזמן הנגינה בגיטרה. 

גיטרות לילדים טובות – מקדמות את הילד יותר מהר

גם במקרה הזה, גיטרות לילדים זולות לא יעזרו לילדים להתקדם. כלומר: רובם של הגיטרות הזולות ביותר לילדים, הנם גיטרות עם צוואר עבה. צוואר הגיטרה הוא אחד הגורמים שהכי משפיעים על הנוחות בזמן הנגינה. כלומר: הילד מתעייף מהר מידי, ולכן לא מספיק להתאמן כמו שדרוש ממנו בצעדים הראשונים בגיטרה. לעומת זאת גיטרה עם צוואר דק ונוח לנגינה, תאפשר לילד או לילדה המתאמנים בגיטרה, חווית נגינה נעימה, ללא התעייפות בשתי הידיים.

זאת אומרת גיטרה נוחה לנגינה, מאפשרת לילד להתאמן יותר, וכמו כן להגיע לתוצאות מהירות בקלות . גורם נוסף שגם הוא משפיע מאוד על הנוחות בגיטרה לילדים הוא: מרחק המיתרים מלוח הסריגים. מה שנקרא ה Action של הגיטרה. למרחק המיתרים חשיבות מכרעת בנושא הנוחות. כלומר: בכדי להפיק צלילים נקיים בגיטרה, צריך לקרב את המיתרים ללוח האצבעות. מרחק גדול בין הלוח למיתרים, גורם למאמץ גדול של אצבעות הידיים. כמו כן מרחק גדול מעייף את האצבעות במהירות, ולא מאפשר לילד להרגיש נוח עם הכלי.

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון לפני שרוכשים גיטרה לילדים, היא עלות שיעורי הנגינה. כלומר : סכום התשלום עבור  5 שיעורי נגינה בממוצע, עולה כמו גיטרה טובה. ולכן נשאלת השאלה האם לא כדאי להשקיע מעט יותר בגיטרה בכדי לחסוך את עלות שיעורי הנגינה. זאת אומרת שילד שמגיע לשיעורי הנגינה עם גיטרה ברמה לא טובה, יצטרך הרבה יותר זמן בכדי ליישם את המשימות הניתנות בשיעור על ידי המורה. עם גיטרה טובה הוא יגיע לתוצאות הרבה יותר מהר.

גיטרות לילדים - סוגי הגיטרות

 ישנם כמה סוגי גיטרות לילדים. אחת השאלות לגבי גודלה של הגיטרה היא : "מה הגודל הכי מתאים לילד?" . ובכן התשובה לכך תלויה בגודלו של הילד. ניתן לחלק את סוגי הגיטרות לילדים בהתאם לגיל של הילדים.

לגילאי 5-6 תתאים גיטרה בגודל רבע. לגילאי 6-8 תתאים בדרך כלל גיטרה בגודל חצי. לעומת זאת מגיל 8-12 תתאים גיטרה בגודל של שלושה רבעים. ומכאן והלאה כלומר לילדים מגיל 12 ומעלה תתאים גיטרה קלאסית בגודל רגיל , כלומר בגודל 4/4 .  חשוב לציין שהרשימה הזו אינה החלטית לגבי כל אחד ואחד. אולם בדרך כלל היא מתאימה לרוב הילדים הבוחרים את הגודל המתאים בגיטרות לילדים.

1 מחשבה על “גיטרה לילדים מומלצת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן