גיטרה אקוסטית למתחילים

גיטרה אקוסטית למתחילים. בחירת גיטרה אקוסטית היא צעד מאד חשוב בעולמו המוזיקלי של כל נגן מתחיל. כלומר ישנם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם לפני שבוחרים את הגיטרה האקוסטית הראשונה שלכם. ניתן לחלק את הפרמטרים לכמה חלקים: 1.נוחות 2.צליל 3.סגנון נגינה כאשר שילוב נכון בין כל השלושה חלקים האלו יתנו לכם את הבחירה הנוחה ביותר בשבילכם בגיטרה האקוסטית הראשונה שלכם. בנוסף ישנם כמה סוגים של עצים לגיטרה אקוסטית. כלומר: ישנם עצים אקוסטיים שמפיקים צלילים עם תהודה ענקית. לעומת זאת ישנם עצים פשוטים.

מבצע גיטרה אקוסטית למתחילים + 12 שיעורים אונליין במתנה!

סאונד חלומי עם נוחות מפנקת

רק ב ₪599

המחירים הכי זולים בארץ!

מאת פיני אלקיים כלי-מיתר

גיטרה אקוסטית למתחילים - הנוחות

לכל גיטרה אקוסטית ישנם מיתרי פלדה בעוביים שונים. כלומר החל מ 0.10 מ"מ למיתר הראשון ועד ל 0.15 מ"מ למיתר הראשון. המיתרים בעובי הסטנדרטי ביותר הנם מיתרים בעובי של 0.11 מ"מ או בעובי של 0.12 מ"מ . נגינה על מיתרי פלדה דורשים התמודדות מתמדת לנגנים על גיטרה אקוסטית למתחילים. ראשית  מיתרי הפלדה הנם קשים מאוד ללחיצה. זאת אומרת במיוחד ביד שמאל ומהווים אתגר לנגנים בצעדים הראשונים שלהם.

גיטרה אקוסטית למתחילים - מיתרים בעובי 0.11 מ

גיטרה אקוסטית מיתרי פלדה

מיתרים לגיטרה אקוסטית דורשים גם תחזוקה מתמדת.  זאת אומרת שהם נוטים להחליד. תהליך ההחלדה של המיתרים נוצר בעקבות הזיעה של
הידיים בזמן הנגינה מעל המיתרים העשויים ממתכת. ולכן חשוב מאד לתחזק את המיתרים ולנקות אותם מהחלודה שלהם. כלומר בכדי לשמור על אינטונציה אבסולוטית ונוחות בזמן הנגינה. ישנם מיתרים של חברת elixir המצופים בחומר המונע החלדה. כמו כן ישנם נגני גיטרה במיוחד בגיטרה אקוסטית למתחילים שלא מתחברים לתחושה השונה במעט של מיתרים מצופים.

גיטרה אקוסטית למתחילים - מיתרים ממתכת

הנוחות בגיטרה אקוסטית

אחרי שעברנו את שלב המיתרים בגיטרה אקוסטית, חשוב מאוד לשים דגש על הנוחות בגיטרה.  כלומר: הנוחות נובעת מכמה פרמטרים חשובים. 1. מרחק המיתרים מלוח הסריגים  כלומר : האקשיין של הגיטרה צריך להיות נמוך ככל שאפשר עד לגבול הנכון.  זאת אומרת גיטרה עם מרחק מיתרים גבוהה תהיה מאד קשה להפקת צליל נקי כלומר: ככל שהמיתרים רחוקים יותר מלוח הסריגים כך יהיה קשה יותר ללחוץ על התו על מנת להפיק צליל נקי . מצד שני אקשיין נמוך מידי עלול להפיק צלילים מזמזמים. זאת אומרת  שהדבר הנכון הוא שילוב מושלם ומדויק בין לוח הסריגים למיתרים. שילוב זה צריך ליאפשר גם צלילים נקיים וגם לחיצה מינימלית , כלומר : ככל שאפשר.

גיטרה אקוסטית למתחילים -מרחק המיתרים מלוח הסריגים

משמעות הצוואר בגיטרה אקוסטית

הדבר השני שמשפיע מאוד על נוחות הנגינה הוא עובי הצוואר בגיטרה אקוסטית. זאת אומרת: צוואר רחב ושמן בגיטרה יקשה מאד על שליטה טכנית ביד שמאל. כלומר: קטעי נגינה פשוטים כמו אקורדים בגיטרה יהפכו לחוויה לא נעימה.  צוואר דק לעומת זאת יאפשר שליטה טכנית מהירה וגם ירגיש נוח מאד. כלומר נוחות מרבית ליד שמאל בכל סגנונות הנגינה השונים. יוצא מכך שחווית הנגינה נהפכת לנעימה במיוחד. הנגינה בגיטרה לחוויה נעימה וגם יאפשר התקדמות מהירה כך שלמשל בגיטרה עם צוואר נוח ההתקדמות תהיה מהירה פי 2 מאשר בגיטרה עם צוואר עבה

לסיכום : כאשר אנו בוחרים גיטרה ראשונה ובמיוחד שמדובר בגיטרה אקוסטית. חשוב לשים לב לכל הפרמטרים שיעשו לכם את הגיטרה לנוחה יותר, כלומר טובה יותר. זאת אומרת שהנוחות יחד עם הסאונד הנם גורם מאוד חשוב בבחירת הכלי. שימו לב למרחק המיתרים מלוח הסריגים. כלומר לאקשיין של הגיטרה. בנוסף שימו לב שהצוואר של הגיטרה יהיה דק וצר ככל שניתן. זאת אומרת שיד שמאל שלכם תקיף אותו בקלות. והכי חשוב שימו לב לצלילים . כלומר צלילים נקיים ללא זמזומים. והדבר האחרון לכו עם הלב שלכם ותרגישו שאתם מתחברים לגיטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן